avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 353 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... recalculare cote intretinere pe ultimii 3 ani de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

recalculare cote intretinere pe ultimii 3 ani de administrator neatestat

este legal sa faca acest lucru ?
in primul rand din aceste recalculari eu am o situatie fericita in care ar trebui sa-mi fie returnati - in contul intretinerii 182 lei .
cenzorul existent are insa de dat 1400 lei si chiar si numai din acest motiv nu a semnat listele de intretinere , presedinta fiind amenintata ca ar putea ramane tap ispasitor , nu le-a semnat nici ea .
este legala afisarea unei liste de intretinere fara aceste semnaturi ?
este legala recalcularea aceasta ? nu este obligatoriu sa fie facuta de catre un expert contabil ?
este legal ca din plata unor restante la intretinere , banii sa fie dirijati spre niste cheltuieli care nu sunt urgente ?
daca va amintiti eu v-am expus subiectul " teava de apa rece pe conducta separata " intru-cat locatarii s-au interesat in diverse locuri si au inteles ca este ilegal sa taie tevile de apa rece originale ale blocului lasand alti locatari fara apa , au lasat-o mai moale cu strangerea banilor pentru acest proiect . drept urmare adm si presedinta sunt hotarate sa faca aceasta teava separata chiar luand din banii de intretinere .
multumesc.
Ultima modificare: Miercuri, 26 August 2009
mezzo 61, utilizator
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 12:31, 8 Septembrie 2009
Recalcularea intretinerii este legal sa fie facuta de catre persoana care calculeaza intretinerea, De ce nu? Daca aceasta persoana (atestata sau nu) face si listele de intretinere, conduce la ideea ca e in stare sa si recalculeze din urma.
Dar nu ne spuneti de ce s-a apucat administratorul sa recalculeze din urma. Nu ne spuneti ce a hotarat Comitetul executiv (daca il aveti) in privinta unei recalculari a cotelor pe ultimii 3 ani.
Luati-o mai cu usorul ca nu ne dumirim din ce vi se trage cu aceasta recalculare. Noi, aici, nu stim ce probleme sunt la Dv. in asociatie, deci nu suntem conectati la toate problemele pe care le aveti acolo. Si se pare ca sunt multe.
................
Lucrarea cu teava se face strict din fondul de reparatii si daca majoritatea proprietarilor hotaraste ca e necesara. Asta, fara indoiala si clar spus.
scuze ca incep cu sfarsitul rasp dvs . teava aia de apa rece se face pentru a avea un control asupra celor care nu-si platesc intretinerea . cei care au datorii si nu le platesc , nu vor avea acordul de a se bransa la aceasta teava noua de apa , trasa direct din subsol pe casa scarilor .dupa montarea acestei tevi , cei cu intretinerea la zi , isi vor trage apa in ap , celorlalti le va fi taiata apa prin taierea tevilor ce pornesc de la bransament .
in ce priveste recalcularea cotelor de intretinere , s-a considerat de catre adm , ca listele nu erau facute corect iar la judecatorie unde s-ar incerca obtinerea sumelor de la restantieri , am fi dati inapoi .s-a cerut de catre adm o extraplata in valoare de 20 lei / lista = 720 lei pentru cele 36 de luni .desi eu sunt intr-o situatie privilegiata in urma acesto recalculari - poate singura , ceilalti locatari considera ca adm a vrut doar sa mai faca niste bani - resp extraplata listelor .
deci ma intereseaza daca aceasta lista recalculata insa nesemnata de pres si cenzor poate fii acceptata legal .
in luna ianuarie 2009 s-a schimbat administratia pe motivul ca restantierii sunt lasati sa-si mareasca restantele si nu sunt dati in judecata . prin martie s-a demarat procedura de transformare in asociatie de proprietari care s-a poticnit din diverse motive .
acum adm si pres si-au inaintat demisia , eu m-am saturat ca in fiecare luna sa apara cheltuieli nejustificate si deasemeni de 8 luni nu s-a facut nimic pentru a actiona restantierii in instanta , mai mult, sume destinate intretinerii sunt folosite la diverse proiecte iar pe listele de intretinere apar mereu noi restante la furnizori - apa si gunoiul , la 14 apartamente mari si late ce formeaza blocul asta insemnand aprox 7-800 lei / luna .
deasemeni va rog sa-mi spuneti daca noile diferente din liste pot fi achitate esalonat , ele fiind trecute pe lista de iunie separat insa cei care vor sa bage apa trebuie sa le plateasca neaparat .
cum spuneam mai sus , m-am saturat si intrucat adm si-a depus demisia , mai mult simbolic , sa arate blocului ca nu sta in salariu de 200 lei , sunt hotarata sa preiau aceasta adm . si in cazul in care locatarii mai vor teava separata de apa eu sigur nu voi fi cea care taie tevile / coloanele existente .
Ultima modificare: Miercuri, 26 August 2009
mezzo 61, utilizator
mezzo 61,pentru eventuala lamurire ,limitati explozia de intrebari.La dvs in asociatie,controlul se face prin intermediul tevii de apa rece ?Realizarea de instalatii artizanale fara acordul autoritatii care asigura serviciul respectiv ,reprezinta incalcarea prevederilor .Pentru ca "hotararea dvs de a prelua aceasta administratie" sa ajunga sa se materializeze ,mai trebuie sa detineti ATESTAT emis de catre primarie si apoi sa fiti angajata de catre asociatie.Nu sunteti concisa in aspectele mentionate privitor "la Judecatorie unde s-ar incerca obtinerea sumelor de la restantieri",concret care este hotararea instantei ?
Diferentele de plata pot fi achitate si esalonat,dar daca sumele au vechime mare .tot se aplica penalitati si debitul creste.daca blocul este format din ,problemele pe care le mentionati,pot fi solutionate rapid daca exista interes si profesionalism.Succes in materializarea dorintei de a prelua administrarea condominiului
nu stiu de ce , dar am impresia ca sunt foarte explicita .
prima intrebare era daca este legala recalcularea listelor de intretinere pe ultimii 3 ani , de catre adm blocului - care nu are atestat si a fost ales pentru ca nu dorea nimeni altcineva si locatarii nici nu erau dispusi sa plateasca o firma de administrare .
plecand de la aceasta recalculare s-au gasit niste diferente care trebuiesc achitate odata pentru ca altfel nu se pot bransa la teava de apa rece .
" controlul " asupra locatarilor prin aceasta teava inseamna ca cei care nu sunt cu plata intretinerii la zi nu- si pot bransa ap la teava de apa rece , ba mai mult , in urma instalarii acestei tevi , sadministratia de acum promite sa taie coloanele existente .deasemeni si ulterior , daca locatarii nu-si platesc intretinerea 90 de zile , administratorul vine si iti inchide apa rece de la usa unde v-a exista un dispozitiv si , normal , un apometru .
referitor la tribunal , nu s-a inceput nici -o actiune impotriva vre-unui rau platnic , considerandu-se ca odata montata teava noua de apa rece si taindu-se cele vechi , oamenii , ori isi vor plati datoriile , ori isi vor vinde casele .
referitor la teava de apa , care s-ar putea numi " artizanala " apa nova mi-a raspuns printr-un e-mail ca nu este treaba ei ce se intampla dupa bransamentul / apometrul lor .
Ultima modificare: Miercuri, 26 August 2009
mezzo 61, utilizator
@mezzo 61
S-o luam metodic:

este legal sa faca acest lucru ?

Daca exista suspiciunea unor erori de calcul se poate cere de catre AG sau CE recalcularea acestor cheltuieli. Insa este de preferat sa apelati la un expert contabil in aceasta situatie pentru a nu exista banuieli si pentru a obtine o situatie obiectiva. In acesti 3 ani nu ati avut cenzor/comisie de cenzori?


este legala afisarea unei liste de intretinere fara aceste semnaturi ?

Conform HG 1588/2007, Cap. III, art. 32, al. 2:
"...Lista de plată se semnează de administrator şi de un membru al comisiei de cenzori şi se aprobă de preşedinte prin semnătură şi aplicarea ştampilei asociaţiei, persoanele semnatare certificând şi răspunzând de corectitudinea listei de plată."

nu este obligatoriu sa fie facuta de catre un expert contabil ?

Nu este obligatoriu dar este de preferat.

este legal ca din plata unor restante la intretinere , banii sa fie dirijati spre niste cheltuieli care nu sunt urgente ?

Conform HG 1588/2007, art. 25, al. 2:
"Sumele rezultate din aplicarea penalităţilor de întârziere vor face obiectul fondului de penalităţi al asociaţiei de proprietari şi se vor utiliza numai pentru plata penalizărilor impuse asociaţiei de proprietari de către terţi şi pentru cheltuieli de reparaţii ale proprietăţii comune sau pentru alte cheltuieli de natură administrativă."

Legat de masura impotriva restantierilor (cu teava paralela de apa rece) unde vor fi amplasate robinetele prin care veti bloca fluxul de apa catre acestia? :)

Intentia dvs. de a prelua administratie este laudabila dar va recomand sa studiati toate riscurile la care va expuneti preluand-o in aceasta "stare". Daca sunteti hotarata si convinsa in aceasta privinta atunci solicitati in AG efectuarea unei expertize asupra gestiunii administratorului ca sa puteti porni la drum "pe curat". Intre timp va recomand sa studiati L230/2007+ Normele de aplicare 1588/2007 si OMEF 1969/2007.

Succes!:)
Ultima modificare: Miercuri, 26 August 2009
Presedintele, utilizator

Alte discuții în legătură

Despre salariul femeii de serviciu si al administratorului ndan57 ndan57 Buna ziua, as dori daca se poate o informatie despre salariul minimaplicat acum deoarece stiu ca in cazul unui CIM femeia de serviciu(sau un angajat) trebuie ... (vezi toată discuția)
Schimbare incadrare la asociatie de proprietari siveora19 siveora19 Un presedinte de la o asociatie de proprietari solicita un raspuns la urmatoarea intrebare: Poate comitetul executiv printr-o decizie conf art.29 alin 2 din ... (vezi toată discuția)
Cine plătește atestarea administratorului asociației de proprietari: asociația sau el? Adrijaan Adrijaan Cine plateste atestarea administratorului de la asociația de proprietari, asociatia sau el personal trebuie sa achite ? Administratorul nostru invoca art. ... (vezi toată discuția)